Projekty autentycznie użyteczne i oparte na wartościach przyciągają wybitnych, zaangażowanych ludzi z wielu środowisk.  A to daje synergię różnorodności oraz niezwykły potencjał do rozwoju i prawdziwej zmiany.

jury

Jury - Festiwalu Wrażliwego:

  • Prof. Małgorzata Lisowska Magdziarz przewodnicząca jury - Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Profesor UJ Zakładu Semiotki Mediów i Komunikacji Wizualnej, medioznawczyni, autorka wielu książek z zakresu edukacji medialnej i semiotyki.
Członkowie jury:
  • Prof. dr hab. Krzysztof Loska - Kierownik Katedry Teorii i Antropologii w Instytucie Sztuk Audiowizualnych, zastępca przewodniczącego Rady Dyscypliny Nauki o Sztuce, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami, zastępca przewodniczącego i sekretarz Komitetu Nauk o Sztuce PAN. 
  • Kamila Kielar - dziennikarka, reporterka i podróżniczka, autorka podkastu "Drzazgi świata"
  • Katarzyna Michalak - reportażystka i dziennikarka radiowa Radio Lublin
  • Ewa Wołkanowska-Kołodziej - reporterka, dziennikarka, trzykrotna laureatka Festiwalu Wrażliwego
  • Sebastian Stawowczyk - operator filmowy, znakomity operator steadycam z ogromnym doświadczeniem w produkcji filmów dokumentalnych i fabularnych
  • Paula Rettinger-Wietoszko - dyrektor Festiwalu Wrażliwego
  • sekretarz kapituły jury: Magdalena Kampowska - Członkini Rady Fundacji Zostaw Swój Ślad

Wszyscy członkowie Jury i  Kapituły Honorowej aktywnie nas wspierają, nie pobierając żadnego wynagrodzenia. Bardzo dziękujemy :)

DEKALOG TWÓRCÓW WRAŻLIWYCH

Oto podstawowe kryteria oceny prac konkursowych Festiwalu Wrażliwego:
  1. Publikacja dotyczy problematyki istotnej ze społecznego punktu widzenia.
  2. Publikacja zawiera ważne informacje na temat poruszanego ważnego problemu społecznego.
  3. Publikacja oparta jest na solidnej dokumentacji, możliwych do zidentyfikowania rzetelnych źródłach.
  4. Wnioski płynące z publikacji są ważne ze społecznego punktu widzenia.
  5. Publikacja zawiera propozycje lub inspiracje do rozwiązań ukazywanego problemu lub może w inny sposób przyczynić się do pomocy bohaterom publikacji lub innych osób w podobnej sytuacji do rozwiązania problemu.
  6. Publikacja prezentuje inne, ciekawe, odkrywcze, nowatorskie, unikalne spojrzenie na temat społeczny.
  7. Dobór języka/obrazów w publikacji odzwierciedla szacunek dla opisywanych/pokazywanych osób oraz  dbałość o ochronę ich dóbr osobistych, dobrego imienia, wizerunku.
  8. Publikacja jest atrakcyjna z odbiorczego punktu widzenia - ciekawa, inspirująca dla czytelnika/widza.
  9. Publikacja prezentuje wartości warsztatowe i artystyczne reportera/dokumentalisty.
  10. Publikacja reprezentuje wysoki poziom profesjonalizmu dziennikarskiego.


Małgorzata Lisowska-Magdziarz

Przewodnicząca Jury
"Prasa, internet, telewizja codziennie przynoszą historie i obrazy, odwołujące się do naszej wrażliwości. Reagujemy, klikając. Mamy już cały system emotikonów dla okazywania współczucia, żalu, zachwytu, oburzenia. Kiedy media zbyt dotkliwie naruszają naszą wrażliwość, zamykamy oczy, odwracamy głowę, przewijamy ekran.
W prawdziwym życiu chodzi chyba o to, żeby w trudnej sytuacji nie poprzestawać na wyrażeniu emocji, a kiedy robi się zbyt strasznie - nie odwracać wzroku.
Wrażliwość powinna nas skłaniać do działania."

To trudne."
prof. Małgorzata Lisowska-Magdziarz - w latach Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. prof. UJ Zakład Semiotyki Mediów i Komunikacji Wizualnej. Medioznawca zajmujacy się semiotyką mediów, metodologią badań nad mediami i komunikowaniem, praktykami medialnymi i konsumpcyjnymi ludzi oraz edukacją medialną.
Autorka wielu książek z zakresu edukacji medialnej, semiotyki etc
 

prof. Krzysztof Loska

Członek Jury Festiwalu
Kierownik Katedry Teorii i Antropologii Filmu w Instytucie Sztuk Audiowizualnych, Przewodniczący Rady Dyscypliny Nauki o Sztuce, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami, zastępca przewodniczącego i sekretarz Komitetu Nauk o Sztuce PAN. Prowadzi badania z zakresu historii kina (ze szczególnym uwzględnieniem kinematografii azjatyckich), postkolonializmu i kulturowych uwarunkowań tekstów filmowych; kierował czterema projektami finansowanymi przez KBN, MNiSW, NCN. Autor stu pięćdziesięciu artykułów naukowych (publikowanych w „Kwartalniku Filmowym”, „Studiach Filmoznawczych”, „Przeglądzie Kulturoznawczym”, „Ekranach”, „Er(r)go”, „Kulturze Współczesnej”, „Ethosie” i in.) oraz trzynastu monografii, m.in. Dziedzictwo McLuhana – między nowoczesnością a ponowoczesnością (2001), Hitchcock: autor wśród gatunków (2002), David Cronenberg: rozpad ciała, rozpad gatunku (2003, wspólnie z Andrzejem Pitrusem), Tożsamość i media. O filmach Atoma Egoyana (2006), Poetyka filmu japońskiego (2009), Kenji Mizoguchiego i wyobraźnia melodramatyczna (2012), Nowy film japoński (2013), Mistrzowie kina japońskiego (2015), Postkolonialna Europa: etnoobrazy współczesnego kina (2016), W cieniu Imperium Wschodzącego Słońca: japoński projekt kolonialny i kultura filmowa w Azji Wschodniej (2022)

Kamila Kielar

Członkini Jury Festiwalu

Katarzyna Michalak

Członkini Jury Festiwalu

Ewa Wołkanowska-Kołodziej

Członkini Jury Festiwalu

Dziennikarka prasowa specjalizująca się w tematyce społecznej. Prowadzi też autorski program podróżniczy ( z Anną Pilarczyk-Palaitis) “Litwa nieoczywista“.

W 2020 roku „za rzetelność dziennikarską i warsztat pisarski, za znajdowanie pomijanych obrazów życia” została nagrodzona statuetką Twórcy Szczególnie Wrażliwego.

W 2019 roku za tekst o polskich onkolożkach “Niewidzialne” dostała Kryształowe Pióro. Za reportaż “Przywiązuję mamę do łóżka i wychodzę” – 1 nagrodę Festiwalu Twórczości Wrażliwej. Za cykl reportaży o ubóstwie i wykluczeniu społecznym (w tym “To co, nie żal umierać?” i “Głuche dzieci: Polsko, usłysz nas”) – nagrodę im. prof. Elżbiety Tarkowskiej.

Rok wcześniej za tekst “Więźniowie czwartego piętra”   zdobyła wyróżnienie w ogólnoświatowym konkursie reporterskim True Story Award, główną nagrodę Festiwalu Twórczości Wrażliwej, oraz nagrodę im. prof. Elżbiety Tarkowskiej.

Nominowana do European Press Prize (2019), oraz do najważniejszych polskich nagród prasowych: Pióra Nadziei Amnesty International (2018), nagrody Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego (2018), Grand Press (2017,  2015,  2014, 2013),  nagrody Newsweeka im. Teresy Torańskiej (2015, 2014,  2013).

Dwukrotna finalistka konkursu o Stypendium dla Młodych Reporterów im. Ryszarda Kapuścińskiego “Herodot”.

Autorka książki „Wilno. Rodzinna historia smaków” (Agora 2016), przetłumaczonej także na język litewski (Terra Publica 2017).  Redaktorka zbioru wywiadów “Nie było czasu na koniec świata. Rozmowy z matkami niepełnosprawnych dzieci” (Bardziej Kochani 2019).

Mieszka w Warszawie i w Wilnie. Lubi język litewski.

Paula Rettinger-Wietoszko

Prezeska Fundacji, Członkini Jury Festiwalu

Paula Rettinger-Wietoszko – prezes zarządu Fundacji Zostaw Swój Ślad, pomysłodawca i główny koordynator Festiwalu Wrażliwego i działń około festiwalowych. Wspiera i rozwija mądrą, kreatywną edukację inicjując i realizując ogólnopolskie akcje edukacyjne w zakresie zdrowia np.: www.odpornosc360 , ekologii np.: www.ekowrazliwi.pl  czy pomocy i integracji społecznej.

Wspiera także rodziny nieuleczalnie chorych dzieci, Dziecięce Hospicja Domowe i promuje ideę opieki hospicyjnej. Prowadzi także medyczne, społeczne i edukacyjne wsparcie międzynarodowe w najbiedniejszych rejonach Himalajów.

Dyrektor Festiwalu Wrażliwego – festiwalu dokumentu i reportażu filmowego i prasowego o tematyce wrażliwej społecznie. Festiwalu etyki dziennikarskiej, uważności, odpowiedzialności medialnej i ludzkiej.

Współtwórca projektu społecznego HospiCare – wielokrotnie nagradzanej aplikacji dla dziecięcych hospicjów domowych. Aplikacji telemedycznej wspierającej lekarzy, zespoły medyczne, a przede wszystkim pacjentów przewlekle chorych leżących w domu.

Certyfikowana trenerka biznesu, uczy także studentów na Uniwersytetu Warszawskiego, uczestniczka wielu konferencji i paneli dotyczących ekonomii społecznej i ekonomii wartości, odpowiedzialności i solidarności społecznej.

Członkini Rady Programowej Open Eyse Economy Summit – Solidarni w rozwoju.

Businesswoman Roku 2019 w kategorii Działalność Społeczna.

Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X